0 سفارش
بستن× شماره تلفن تماس با ما: 09391815029




استفاده بیشتر از 3 درصد از زبان فارسی در محتوای وب

استفاده بیشتر از 3 درصد از زبان فارسی در محتوای وب

دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور با انتشار توییتی، از افزایش سهم زبان فارسی در محتوای وب خبر داده و اعلام کرده که محتواهای فارسی‌زبان حالا 3.4 درصد کل محتوای وب را تشکیل می‌دهند. این آمار از سه سال پیش تا به امروز تقریبا دو برابر شده است.

«رضا باقری اصل»، دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور در توییتر خود ضمن اعلام این موضوع گفته که زبان فارسی حالا در جایگاه پنجم در بین زبان‌های موجود در وب قرار گرفته است:
"سهم زبان فارسی از محتوای وب به 3.4 درصد رسید. زبان فارسی بعد از انگلیسی، روسی، ترکیش، اسپانیولی در جایگاه 5ام قرار گرفت. در ابتدای سال 2014 (دی‌ماه 1392) تنها 0.8 درصد و در جایگاه 14ام بود."

پر سرعت ترین هارد SSD جهان

پر سرعت ترین هارد SSD جهان

شرکت گیگابایت یک حافظه SSD را معرفی کرده که طبق ادعای آن، بهترین عملکرد را در میان تمام حافظه‌های SSD مصرفی بازار دارد.

این محصول که Aorus Xtreme Gen4 نام دارد، 32 ترابایت فضای ذخیره‌سازی در اختیار کاربران قرار می‌دهد و سرعت خواندن دیتا آن برابر 28 گیگابایت بر ثانیه دارد.

توانِ استانداردِ USB-Type-C به 240 وات می‌رسد

توانِ استانداردِ USB-Type-C به 240 وات می‌رسد

احتمالا خیلی زود به شارژرهای اختصاصی تا حد زیادی احتیاج نخواهد بود زیرا استانداردِ USB-Type-C در تلاش است با بیش از دو برابر کردن توانِ خروجی خود امکان انتقال انرژی تا سقف 240 وات را فراهم کند. براساس اعلام «انجمن مجریان USB» موسوم به USB-IF، با این تغییر نه تنها لپ‌تاپ‌های سبک و اولترابوک‌ها را می‌توان با سرعت بیشتری شارژ کرد، بلکه لپ‌تاپ‌های قوی‌تر و پرمصرف‌تر هم امکان شارژ از طریق درگاه USB-Type-C را پیدا می‌کنند.

پیش‌تر، توان شارژرهای USB-Type-C حداکثر به 100 وات می‌رسید ولی برخی شرکت‌ها مثل دل شارژرهایی با توان 130 واتی را عرضه کرده بودند.

مکالمات تلفنی بدون محدودیت زبان

مکالمات تلفنی بدون محدودیت زبان
از سال 2025، زبان دیگه مانعی برای فهمیدن حرف مردم دنیا نیست.
وقتی دارید با یک انگلیسی زبان تلفنی صحبت می‌کنید، اون صدای شما رو با لهجه خودتون به انگلیسی می‌شنوه و شما هم صدای اون رو با لهجه خودش به فارسی میشنوین.

همه اینها به لطف «هوش مصنوعی» ممکن میشه. البته کاربرد هوش مصنوعی خیلی خیلی بیشتر از اینهاست.

هوش مصنوعی نیاز به زیرساخت‌هایی داره که یکی از اونها اَبَررایانه یا همون سوپرکامپیوتره.