0 سفارش
بستن× شماره تلفن تماس با ما: 09391815029



توانِ استانداردِ USB-Type-C به 240 وات می‌رسد

احتمالا خیلی زود به شارژرهای اختصاصی تا حد زیادی احتیاج نخواهد بود زیرا استانداردِ USB-Type-C در تلاش است با بیش از دو برابر کردن توانِ خروجی خود امکان انتقال انرژی تا سقف 240 وات را فراهم کند. براساس اعلام «انجمن مجریان USB» موسوم به USB-IF، با این تغییر نه تنها لپ‌تاپ‌های سبک و اولترابوک‌ها را می‌توان با سرعت بیشتری شارژ کرد، بلکه لپ‌تاپ‌های قوی‌تر و پرمصرف‌تر هم امکان شارژ از طریق درگاه USB-Type-C را پیدا می‌کنند.

پیش‌تر، توان شارژرهای USB-Type-C حداکثر به 100 وات می‌رسید ولی برخی شرکت‌ها مثل دل شارژرهایی با توان 130 واتی را عرضه کرده بودند.

انتقال توان 240 واتی از طریق درگاه USB-Type-C اتفاق ویژه‌ای است که USB-IF آن را تحت عنوان «دامنه توان بسط‌یافته» یا EPR معرفی می‌کند. با این استاندارد شما روی کاغذ می‌توانید حتی انرژی یک لپ‌تاپ گیمینگ قدرتمند مثل Alienware m17 را با درگاه USB-Type-C تامین کنید.

البته برای استفاده از این فناوری به شارژر و کابل‌های جدید نیاز دارید و گفته شده که تمامی کابل‌های EPR با علامت مخصوص این فناوری مشخص می‌شوند. کابل‌ها برای پشتیبانی از این توان 240 واتی باید با جریان 5 آمپری و ولتاژ 50 ولتی سازگار باشند.

توانِ استانداردِ USB-Type-C به 240 وات می‌رسد

با توجه به اطلاعات منتشر شده از سوی USB-IF به نظر می‌رسد که تولیدکنندگان برای پشتیبانی از این استاندارد باید طراحی شارژرهای خود را تغییر دهند تا ایمنی در محصولاتشان رعایت شود. در مجموع، حتی با معرفی نسخه 240 واتی USB-C همچنان دستگاه‌هایی خواهند بود که به توان بالاتری نیاز پیدا می‌کنند. از سوی دیگر، کامپیوترهای رومیزی انرژی بسیار بیشتری می‌خواهند و برای تامین برق کارت‌های گرافیک جدید نیازمند منبع تغذیه 650 واتی یا بیشتر هستیم. با این حال، بعضی کامپیوترها در سال‌های اخیر مقرون به صرفه‌تر شده‌اند. مثلا آی‌مک رنگارنگ جدید اپل از آداپتور برق 143 واتی استفاده می‌کند. در نتیجه، عجیب نخواهد بود اگر در آینده نه چندان دور شاهد استفاده از USB-C برای تامین انرژی در این دستگاه باشیم.




    دیدگاه خود را ارسال کنید



    توجه: جهت بارگذاری مجدد تصویر امنیتی Ctrl + R را فشار دهید